Audyt SEO

Audyt SEO jest podstawą działań optymalizacji i pozycjonowania strony w wyszukiwarkach internetowych.

Za jego pomocą będziecie wiedzieli co należy poprawić na stronie, aby ta funkcjonowała idealnie!

Zapytaj o wycenę!
audyt seo
Czy wiesz, że ...

Audyt SEO

  • pomaga znaleźć błędy
  • wspiera proces pozycjonowania
  • wyprzedza działania konkurencji o krok
  • wykonywany jest przez profesjonalistów
audyt seo

Audyt SEO

Działanie w ciemno i po omacku może i doprowadzi w końcu do jakiegoś efektu, ale na pewno będzie to droga dłuższa, a efekt nie tak trafny, jak w przypadku posiadania swoistej mapy w postaci konkretnego planu. Szkoda więc na to czasu i energii, a przecież jak powszechnie wiadomo, czas to także pieniądz, szkoda więc i pieniędzy. Można w tym czasie zrealizować dodatkowe zadania, wiążące się z określonymi korzyściami, lub zaoszczędzoną nadwyżkę czasową wykorzystać znacznie przyjemniej. Rolę mapy w przypadku branży SEO pełni audyt. Jest to kompleksowa i dogłębna analiza danej strony internetowej, przeprowadzana pod kątem pozycjonowania. W jego trakcie, w audycie wykonywanym przez Damtox, sprawdzany jest szereg czynników mających wpływ na ten proces, a w efekcie przekazujemy wyciągnięte w jego trakcie wnioski. Osoby samodzielnie pozycjonujące strony mają wtedy praktycznie gotową receptę w zakresie tego, co należy poprawić na stronie, aby efekty były bardziej widoczne i po prostu lepsze, można w ten sposób też zweryfikować działania innych firm pozycjonerskich, jeśli ma się co do nich jakiekolwiek zastrzeżenia.

Dla kogo jest audyt SEO?

Zlecenie audytu SEO powinny podjąć przede wszystkim osoby, które zamierzają rozpocząć pozycjonowanie strony. Dzięki audytowi będą one miały jasność co do tego, czy strona jest odpowiednio przygotowana pod tym kątem i czy dobrze rokuje. Drugą grupą są ci, którzy pozycjonowanie zlecają od pewnego czasu na zewnątrz, ponoszą więc związane z tym koszty, generowane przede wszystkim przez samą obsługę, a mimo to nie pojawiają się efekty, albo są one bardzo niezadawalające. W tym przypadku dzięki audytowi można będzie zweryfikować czy zatrudniona do tego zadania firma dopełniła wszelkich starań i wywiązuje się ze swoich zadań w taki sposób, jakiego oczekiwałoby się od profesjonalnego podmiotu. W audycie zostaną wykazane błędy oraz zawarte sugestie jak można je naprawić. Będzie też wiadomo w jakim kierunku dalej zmierzać, dostrzeżenie oczekiwanych zmian już realnie pojawi się więc na horyzoncie.

dla kogo jest audyt seo
pozycjonowanie

Kwestie wpływające na widoczność w Google

Obecność na danym miejscu w wynikach wyszukiwania jest uzależniona od wielu czynników. Działania pozycjonera nie mogą więc być automatyczne, lecz opierać się o analizę i dobraną strategię. Trzeba też przy tym pozostawać w zgodności z oficjalnymi wytycznymi wskazywani przez Google. Jednak pozyskiwanie nawet dużej ilości wysokiej jakości linków zewnętrznych, kierujących wartościowy ruch na stronę, może być niewystarczające bez zadbania o inne kwestie. Chodzi tutaj między innymi o strukturę strony i jej zawartość. Przeprowadzając audyty w Damtox bierzemy te aspekty bardzo silnie pod uwagę. Mają one bowiem bardzo silny wpływ na ostateczny wynik. Nie wystarczy wykonywać jednej, wybranej czynności, nawet jeśli jest ona wykonywana regularnie i dobrze. Trzeba zadbać o kompleksowe podejście do tematu i zwrócić uwagę na pozostałe kwestie. Przykładowo, trudno jest wypozycjonować stronę, która ma w sobie bardzo małą ilość treści, nie mówiąc już o braku słów kluczowych. Jest to wtedy praktycznie nierealne, chyba, że chodziłoby o frazy niemal bez konkurencji. Nie każdy rozumie ten mechanizm i chce wypełniać treściami swoją stronę, jeśli założyło się całkowicie minimalistyczną, wizytówkową formę. Jednak mając do czynienia z taką stroną, zawsze uświadamiamy klientom z czym to się wiąże, i że bez zmian pod tym kątem, wydatki poczynione na pozycjonowanie zwyczajnie nie przyniosą efektu.

Ocena optymalizacji strony i ewentualnych w niej braków

Istotną częścią audytu, jest ta wskazująca niedociągnięcia w kwestiach optymalizacji. Bez dobrze przeprowadzonego procesu optymalizacji droga do najlepszych wyników jest zamknięta. Jeśli więc przez dłuższy czas pozycjonowanie nie przyniosło oczekiwanego efektu, najpewniej przyczyna tkwi właśnie w brakach optymalizacyjnych. W audycie od Damtox zawsze jest dokładnie wyszczególnione co w tym obszarze należałoby poprawić. Bardzo często zaraz po wprowadzeniu tych wskazówek pojawia się zauważalny efekt w postaci wyższych pozycji, i to na frazy, które dotychczas stały z miejsca i mimo podejmowania innych działań, nie chciały się ruszyć z miejsca. W tym obszarze analizowane są elementy w przestrzeni związanej z samą stroną, jak i czynniki zewnętrzne. W pierwszym przypadku są to takie rzeczy jak te, określające konstrukcję samej strony, w tym związane z jej kodem i jego poprawnością. Dochodzi do tego całe wewnętrzne linkowanie. Drugi przypadek, czyli czynniki zewnętrzne, to również linkowanie, lecz tym razem zewnętrzne a także między innymi aspekty związane z mediami społecznościowymi. Przyglądając się stronie z zewnątrz, możemy także na chłodno ocenić wymiar określany jako user experience, czyli doświadczenia użytkownika. Jest to też jedna z kwestii, na którą zwracają uwagę mechanizmy Google. Rozpoznają one jak łatwo użytkownikom jest poruszać się po stronie i odszukać interesujące ich kwestie. Jeśli więc strona jest chaotyczna, nie posiada potrzebnych informacji, a do najważniejszych pozycji trudno jest dotrzeć, są one mylnie komunikowane lub ukryte pod nadmierną ilością odnośników, pozycja będzie obniżona.

ocena optymalizacji
kompleksowy audyt seo

Kompleksowość prowadzonej analizy

Zestawiając ze sobą wymienione wcześniej elementy, można zauważyć, że wykonywany przez Damtox audyt SEO to analiza bardzo kompleksowa, a zarazem wszechstronna. Obejmuje wiele elementów, skupionych w kilku zasadniczych przestrzeniach. Jest to po pierwsze treść, po drugie kod strony i jego spójność, po trzecie ocena poprawności lub niepoprawności wdrożonych na stronie rozwiązań. Są to obszary zasadnicze, które w każdym przypadku są oceniane i analizowane, jednak dochodzić jeszcze do tego mogą dodatkowe ewentualne elementy, których dokładna forma uzależniona jest od konkretnego przypadku. Do audytu każdej strony podchodzimy indywidualnie, gdyż różne strony mają różne konstrukcje, a gdy przyjrzy się im z bliska okazuje się, że chociaż można bez problemu wyróżnić kilka głównych grup stron, to jednak tak naprawdę każda jest zupełnie inna, i każda ma własne korzystne rozwiązania oraz z drugiej strony swoje własne problemy.

Dlatego chociaż w każdym przypadku trzeba zwrócić uwagę na najważniejsze, standardowe elementy, które mają znaczenie w przypadku każdej bez wyjątku strony, to jednak elementu indywidualizmu nie może zabraknąć. W przeciwnym razie mogłoby się okazać, że w przeprowadzonym audycie czegoś brakuje, nie jest on pełen, a pominięto elementy, które wykraczają poza zasadniczy zakres, lecz jednak również mają wpływ na przebieg pozycjonowania i przekładają się na osiągane w nim efekty.

Specjaliści, którzy przeprowadzają audyty w naszej firmie posiadają dużą wiedzę i doświadczenie w zakresie samego pozycjonowania, a także biegłą znajomość kodów i konstrukcji stron. Połączenie tych obu obszarów pozwala na bardzo przenikliwe i sprawne funkcjonowanie w dziedzinie wykonywania audytów. Dostrzegają oni poszczególne mechanizmy i zależności, które przekładają się na wysokości osiąganych wyników. Widzą także to, czego nie dostrzega przeciętny użytkownik Internetu, który nawet spędza przy nim wiele czasu i przegląda wiele stron dziennie, czyli to, co jest ukryte, a jednak bardzo ważne – konstrukcję i kod strony. Z łatwością dostrzegają więc wszelkie nieprawidłowości, które mogą się w tym aspekcie pojawić, oczywiście analizując to nie tyle pod kątem samego technicznego działania strony, które i owszem, może być w pełni zapewnione, ale właśnie pozycjonowania, stawiającego przed nim dodatkowe warunki.

Gotowy audyt

Efekty każdego przeprowadzanego audytu udostępniamy klientowi w formacie PDF. Dzięki temu łatwo go pobrać na każdym urządzeniu, wygodnie się go przegląda, można go także bez problemu wydrukować, jeśli woli się przeglądać wersję papierową, którą można chwycić w rękę i nawet zaznaczyć wybrane fragmenty markerem. Mimo rozwoju technologii i łatwości korzystania z urządzeń mobilnych, na których można przeglądać dokumenty nawet podczas stania samochodem w korku, dla wielu osób wersja papierowa jest zwyczajnie bardziej poręczna, nie ma więc tu żadnych przeciwwskazań, aby obok formatu elektronicznego, posiadać także taki. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że będzie się wtedy fizycznie miało spory plik kartek do przejrzenia, gdyż średnia długość audytu waha się w zakresie 20-50 stron. W tym jednak ma się swoistą encyklopedię wartości swojej strony. Są to nie tylko konkretne fakty dotyczące poszczególnych elementów, które należałoby poprawić lub zupełnie wdrożyć, czy w przypadku błędów – wyeliminować.

gotowy audyt seo

Oprócz nich są jednak praktyczne wskazówki co do realizacji poszczególnych zaleceń. Właściciel lub osoba zarządzająca stroną i podmiot odpowiedzialny za jej pozycjonowanie posiada więc dokładne informacje co do działań, jakie należy podjąć i związanego z tym sposobu. Całość opatrzona jest w przejrzyście przygotowane, czytelne i zrozumiałe tabele. Język przekazanego audytu jest zrozumiały dla każdego, nie tylko dla specjalistów SEO posiadających wieloletnie doświadczenie. Zorientuje się w nim i właściciel firmy, i pracownicy działu związanego z utrzymywaniem i funkcjonowaniem witryny, a także pracownicy innych działów. Nie przysporzy on także problemów osobie, która na co dzień nie jest związana ze światem IT, a z racji posiadania własnej strony, która na przykład nie generuje jeszcze dużych dochodów, chce się więc nie ponosić dodatkowych kosztów i pozycjonować ją samodzielnie. Taka osoba będzie wtedy również miała bezcenną wskazówkę co do właściwego kierunku i sposobów takich działań.

Oceń ten artykuł:

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w polityce prywatności. Rozumiem i akceptuję