504 949 272
biuro(małpka)damtox.pl

Potrzebujesz pomocy? zostaw kontakt do siebie a oddzwonimy najszybciej jak będzie to możliwe.

Wybierz temat rozmowy:

Twój numer telefonu:

Szybki kontakt

Sprawdź czy potrzebujesz aktualizacji

Dla wielu osób odwiedzenie witryny internetowej będzie pierwszym kontaktem z naszą firmą. Pierwsze wrażenie jest niezwykle ważne i ma kluczowe znaczenie, gdy użytkownik podejmuje decyzję czy skorzystać z naszych usług. Klienci coraz częściej postrzegają przedsiębiorstwo przez pryzmat tego jak zaprojektowana została jego strona – im bardziej atrakcyjnie przedstawiono produkt, tym bardziej interesujący staje się dla klienta. Czy Twoja strona sprawdza się w tej roli? Sprawdź, jakie powinna spełniać kryteria, aby tak było i w jakich obszarach może wymagać ulepszenia.

Strona długo się ładuje

Długi czas oczekiwania na załadowania treści strony może być naprawdę irytujący. Nawet, jeśli nasza witryna znajdzie się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce i klient zdecyduje się ja odwiedzić, jeśli będzie musiał zbyt długo czekać po prostu ją zamknie i zajrzy na stronę konkurencji. Na czas ładowania strony wpływa wiele czynników – jakość serwera, na którym strona się znajduje, spójność zastosowanych na niej mechanizmów, rozmiar znajdujących się na niej plików i wiele innych. Jeśli na Twojej witrynie umieszczono zbyt dużo grafiki, filmów video lub efektownych gadżetów, może ona wymagać gruntownego przeglądu i wprowadzenia zmian, dzięki którym zacznie działać płynnie i szybko.

Strona nie wygląda dobrze na urządzeniach mobilnych

Urządzenia mobilne, takie jak smartfony i tablety zrewolucjonizowały rynek. Wg najnowszych badań odpowiadają już za 46 % połączeń z internetem. Wskaźnik ten szybko rośnie i jest bardzo prawdopodobne, że jeszcze w tym roku przekroczy 50%. Dla przedsiębiorców oznacza to, że jeśli ich strona nie działa poprawnie na smartfonach i tabletach, to liczba potencjalnych klientów maleje o prawie połowę. Jeśli Twoja strona nie wyświetla się poprawnie na telefonie – najwyższy czas ją zaktualizować.

Archaiczne technologie

Jeśli Twoja witryna dawno nie była aktualizowana możliwe, że nadal obecne są na niej rozwiązania, które wyszły już z powszechnego użycia. Jednym z przykładów takiej przestarzałej technologii są ozdoby wykonane we Flash-u – w momencie, w którym strona trafiała na serwer mogły prezentować się naprawdę efektownie, jednak o ile nie aktualizowano ich wraz z rozwojem wykorzystywanych przez nie wtyczek obecnie mogą być niekompatybilne z najpopularniejszymi przeglądarkami i źle wpływać na pozycjonowanie. Jeśli coś takiego ma miejsce na Twojej witrynie, trzeba będzie takim reliktom przeszłości poświęcić nieco uwagi i jeśli okaże się to konieczne zastąpić je nowymi technologiami.

Problemy z aktualizowaniem treści

Jeszcze kilka lat temu, aby wprowadzić jakiekolwiek zmiany na stronie internetowej, trzeba było ingerować w jej kod źródłowy. Było to niezwykle kłopotliwe, gdy np. osoba decyzyjna, jeśli chodzi o zawartość strony, nie znała języka HTML i za każdym razem, gdy w ofercie pojawiał się nowy produkt, lub trzeba było umieścić na witrynie nowe zdjęcie, trzeba było wzywać informatyka. Współcześnie powszechnie korzysta się z systemów zarządzania treścią, spośród których zdecydowanie najpopularniejszy jest WordPress. Dzięki nim aktualizowanie strony jest równie proste jak obsługa edytora tekstu, co więcej mechanizm działania strony może zostać rozszerzony o nowe funkcje w zależności od potrzeb. Jeśli wprowadzanie zmian w Twojej witrynie nadal wymaga złożonych operacji, warto zastanowić się nad zastosowaniem systemu zarządzania treścią.

Ilość odwiedzin nie przekłada się na sprzedaż produktów

Dobrze wypozycjonowana strona zapewnia dużą liczbę odwiedzin. Niestety nie zawsze przekłada się to na sprzedaż. O ile nasz produkt nie odbiega zbyt wyraźnie od przyjętych norm jakościowych, może to oznaczać, że coś jest nie tak z treścią naszej strony. Często brak konwersji na sprzedaż wynika z niewłaściwej prezentacji produktu – nieatrakcyjnych zdjęć, małej ilości interesujących informacji, lub odwrotnie – przeładowania technicznymi parametrami i terminologią, która dla przeciętnego użytkownika okaże się niezrozumiała. Kłopotliwy dla potencjalnego klienta może być również system składania zamówień – powinien być prosty i efektywny. Jeśli złożenie zamówienia wymaga od klienta zbyt wiele zachodu, zamiast go sfinalizować rezygnuje, po czym trafia na stronę konkurencji.

Duży odsetek wejść bez żadnych interakcji

To, że użytkownik opuszcza stronę bez interakcji, rzadko wynika z pomyłki. Zazwyczaj dzieje się tak, gdy strona w jakiś sposób mu nie odpowiada, czyli np. jest przeładowana nieinteresującymi go reklamami, zbyt długo się ładuje, źle wygląda na urządzeniu, które wykorzystuje do przeglądania strony, itp. Jeśli odsetek takich wejść przekracza zakładany margines, lub da się zauważyć znaczny ich wzrost w ostatnim czasie, jest to wyraźny sygnał, że stronie trzeba się uważnie przyjrzeć i wyeliminować czynniki które irytują odwiedzających.

Brak arkusza CSS

Wiele firm nadal posiada strony wykonane w całości w html. Rozwiązanie to znacznie utrudnia aktualizowanie treści i wprowadzanie jakichkolwiek zmian na stronie. Po pierwsze – jeśli chcemy zmienić jej szatę graficzną, musimy zmieniać kod na każdej podstronie, co jest zajęciem żmudnym i generującym pomyłki. Po drugie – w przypadku stron zawierających duże ilości tekstu formatowanie w html zwiększa rozmiar pliku, a co za tym idzie wydłuża ładowanie się strony. Jeśli nasza strona nie korzysta z css – na pewno warto ją zaktualizować.

Brak powiązania z mediami społecznościowymi

Niezależnie od tego, w jakiej działamy branży, aby skutecznie promować swoją markę i być w kontakcie zarówno z klientami, powinniśmy działać w mediach społecznościowych, a nasza strona powinna być z nimi powiązana. Odpowiednie zarządzanie kontami na profilach społecznościowych wyraźnie zwiększa skuteczność marketingu internetowego i pozwala dotrzeć do szerszej grupy odbiorców. Zwykły przycisk „lubię to” może znacząco rozszerzyć zasięg każdej informacji o Twoich promocjach, nowych produktach, usługach czy programach lojalnościowych. Zwiększenie zasięgu prawie na pewno przełoży się na wzrost zysków.

Trudności z dotarciem do treści, która nas interesuje

Im szersza jest oferta naszej firmy, im bardziej obszerna treść, która znajduje się na stronie, tym więcej uwagi należy poświęcić jej organizacji. Szukając konkretnego produktu klient nie powinien być zmuszony do żmudnego przeszukiwania listy zawierającej dziesiątki lub setki pozycji, które go nie interesują. Wyszukiwanie powinno być szybkie, intuicyjne i pozwalać na filtrowanie treści pod kątem własnych preferencji. Jeśli na Twojej stronie panuje chaos, produkty i usługi nie są podzielone na kategorie, i nie ma na niej wygodnej wyszukiwarki, wówczas prawdopodobnie warto ją zaktualizować.

Strona jest przeładowana

Projektanci stron, zwłaszcza ci, którzy nie dysponują zbyt dużym doświadczeniem, ulegają często pokusie wrzucania na nie zbyt dużej ilości informacji, grafiki, etc. Jeśli dodatkowo na witrynie pojawiają się reklamy, może stać się trudna w odbiorze i powodować u użytkownika dyskomfort. W takiej sytuacji konieczna będzie selekcja informacji i plików pod względem ważności – mniej istotne powinny zostać usunięte, lub przesunięte na dół strony tak, aby potencjalny klient odwiedzając witrynę nie miał wrażenia bałaganu

Dziękujemy za zainteresowanie naszą witryną. Jeżeli chcesz być z nami w stałym kontakcie na pewno zainteresują Cie nasze profile na portalach społecznościowych:

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Akceptuję polityka cookies.
Top